Re: Wypalony monitor LCD

Autor: Witiia (witiia_at_o2.pl)
Data: Sun 19 Oct 2003 - 09:53:00 MET DST

Użytkownik Karol Modrzejewski napisał:
> Witam Kolegów.
>
> Mam następujący problem, od 2 lat panel LCD 18 calowy pracuje na
> obiekcie przemysłowym (praktycznie po ok.16 godzin na dobę),
> wyświetlany obraz jest statyczny, jest to logo firmy i duże napisy.
> Obecnie efekt jest taki, że na wszystkich innych ekranach widać jakby
> wypalenie tych znaków i treści, można je nawet przeczytać!
> Czy może to być podstawa do gwarancji (mam 3 letnią)?
> Czy da się w jakiś sposób usunąć ten efekt pamięciowy?

Czytałem gdzieś kiedyś, że właśnie LCD się wypalają. Może się to
zdarzyć, jeśli wyświetlany jest ten sam obraz przez dłużysz okres czasu.
Po to właśnie wymyślono wygaszacz ekranu. Monitory CRT mogą trochę
dłużej wytrzymać statyczny obraz bez szkody (nawet kilka godzin),
natomiast LCD wystarczy (przynajmniej tak było w starszych modelach) już
nawet kilkanaście minut!!! Dlatego każdy posiadacz LCD powinien ustawić
sobie wygaszacz na 3-5 minut, jeśli chce zachować LCD w należytym stanie.

WG mnie powstała wada jest winą niewłaściwego użytkowania monitora, ale
ja osobiście bym spróbował je zareklamować, a nuż się uda ;)

Pozdrawiam, Witiia