Kupuje nowego kompa-doradzcie prosze

Autor: Norbert (norbert_grom_at_wp.pl)
Data: Tue 14 Oct 2003 - 03:06:11 MET DST

Witam.
Przyszedl czas na wymiane komputera.
Poczciwy PIII 1GHz + GF2GTS32+ 512 DIMM... ma juz ponad dwa lata i zostaje
wydelegowany do znajomych.
Ja natomiast dysponuje kwota okolo 6tys. i przymierzam sie do nowego zakupu.
Komputer po pierwsze ma byc szybki,raczej na intelu gdyz nie mialem jeszcze
kompa na AMDku poza tym cenowo podobnie sie ksztaltuja, a amd 2800 to z tego
co wiem procesor ktory faktycznie nie ma 2,8GHz.
50% zastosowania to multimedia i internet,drugie 50% to gry- i tu musi sie
spisywac jak na demona szybkosci i wydajnosci przystalo.
A ze kupnem zainteresowalem sie teraz i przez 2 lata tylko pobierznie
sledzilem postep glownie za posrednictwem CHIPa i to pobierznie to bede
wdzieczny za pomoc w zbudowaniu sprzeta.
Moje zamiary to P4 2,8 z FSB 800...
    3GHZ sie nie oplaca bo duzo drozszy jest.
Plyta glowna...tu mam klopot bo sie nie znam, cos dobrego i w normalnej
cenie na czym pojda tez szybsze procesory i pamieci, cos dajacego szanse
rozbudowy.No i stabilnego. USB2.0 itp
Pamieci...DDR 400 ??? czy szybsze...???
HDD...7200obr...do tej pory mialem IBM 45GB 7200 i spisuje sie swietnie.
Nowy dysk planuje 120GB.
CDRW...cos dobrego ...52/32/52...( nagrywarki dvd raczej chyba sie nie
oplaca bo sa jeszcze w powijakach i wolne strasznie...ale moze sie
myle?..Poza tym duzo roznych formatow..wiem ..sa multiformatowe...ale pewnie
drogie.
DVD - mam wiec nie potrzebne
Grafika...no wlasnie...tutaj musi byc cos dobrego bo gry sa
wymagajace...chce tez by byla to karta z wejsciem umozliwiajacym podlaczenie
analogowej kamery video i zgranie materialu raz w miesiacu...wiem ze lepiej
karte do edycji video ale przy kozystaniu raz w miesiacu kompletnie
nieoplacalny wydatek. Dobrze bedzie tez jesli karta bedzie miala gniazdo na
monitor klasyczny i cieklokrystaliczny...moze tez tv-out...Do tej pory
mialem nVidie...sporo sie slyszy o ATI...sam juz nie wiem co leprze i
szybsze.
2 kieszenie do dyskow twardych
Obudowa...no wlasnie..jakas gustowna i najwazniejsze...big tower z 5 a
jeszcze lepiej 6 gniazdami 5,25, oczywiscie zasilacz ktory to wszystko
pociagnie.
Karte sieciowa mam.
Modem rowniez posiadam.
Karta muzyczna...cos z Audigy 2 .. tylko co...posiadam komplet glosnikow 5.1
creativa.
Dodatkowo bedzie potrzebny kontroler ( nie wiem jak sie to fachowo nazywa).
Chodzi o to ze po podlaczeniu 2 dyskow,dvd i cdrw chcialbym miec mozliwosc
podlaczenia jeszcze 1 lub dwoch dyskow twardych w przyszlosci.
Bylbym zadowolony tez gdyby komputer nie wydawal odglosow staryujacego
boeinga 747...oczywiscie...procek i grafika w takim kompie ze wzgledu na
wydajnosc wymaga chlodzenia...ale na pewno nie musza to byc wiatraki jak z
klimatyzatorow...ot...by w nocy nie pobudzic mieszkancow w pokoju obok i
samemu nie byc zmeczonym halasem. Chlodzenie wodne raczej odpada...nie mam
przekonania do laczenia pradu z woda .
Acha...komputer bede kupowal na gieldzie komputerowej na raty wiec chyba
lapiej procz zabrania z kompem pudelek od wszystkich podzespolow wziasc
gwarancje na kazdy podzespol osobno niz na cala jednostke ?
Pozdrawiam, przepraszam ze takie dlugie, prosze o pomoc i z gory dziekuje
PS. Poza kwota na komputer pewnie tez drukarke laserowa bede bral i tu sie
zastanawiam nad ktoryms z modeli HP Laserjet 1000w --- 1300....i sam nie
wiem ktora lepiej wziasc z tego przedzialu.

--
Norbert
norbert_grom_at_wp.pl