Re: Kierunek wiania wentylatora od procka

Autor: TL (ttt_lll_at_wp.pl)
Data: Sat 11 Oct 2003 - 00:21:05 MET DST

Użytkownik "Bartosz Kiziukiewicz" <kiziuk_at_alpha.swinka.net.pl> napisał w
wiadomości news:3fbbovcdejegcvujb2clpi78j006u0rh69_at_4ax.com...
> On Thu, 9 Oct 2003 17:51:36 +0200, "TL" <ttt_lll_at_wp.pl> wrote:
>
> Moja teoria jest taka (przy założeniu, że eksperyment jest rzeczywisty
> i całkowicie powtarzalny), że powietrze wdmuchiwane od góry ogrzewa
> się od żeberek bezpośrednio pod wentylatorem i do podstawy radiatora
> dociera ogrzane (przez co już nie chłodzi, zaś sam radiator ma
> ograniczone przewodnictwo cieplne).
> Na tej samej zasadzie powietrze zaciągane z boków i wydmuchiwane na
> górze chłodzi podstawę radiatora (czyli procek).

Słuszna teoria.

Aby zakończyć temat postawiłbym jeszcze tylko jedno pytanie:
- jaka jest max temperatura pracy wentylatorów na radiatorach, takiego
typowego 80x80x25, np. Evercool EC8025M12CA, i jak szybko praca w
podwyższonej temperaturze jest go w stanie załatwić?

TL