Re: Kierunek wiania wentylatora od procka

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.swinka.net.pl)
Data: Thu 09 Oct 2003 - 20:55:33 MET DST

On Thu, 9 Oct 2003 17:51:36 +0200, "TL" <ttt_lll_at_wp.pl> wrote:

> Muszę przyznać, że wynik testu zaskoczył mnie samego. Nie spodziewałem się,
> że temperatura przy kierunku powietrza na zewnątrz będzie NIŻSZA. Stawiałem
> na to, że temperatury na końcach testów będą mniej więcej takie same.

To co, teoretyzujemy dalej? ;-).
Moja teoria jest taka (przy założeniu, że eksperyment jest rzeczywisty
i całkowicie powtarzalny), że powietrze wdmuchiwane od góry ogrzewa
się od żeberek bezpośrednio pod wentylatorem i do podstawy radiatora
dociera ogrzane (przez co już nie chłodzi, zaś sam radiator ma
ograniczone przewodnictwo cieplne).
Na tej samej zasadzie powietrze zaciągane z boków i wydmuchiwane na
górze chłodzi podstawę radiatora (czyli procek).

--
Pozdrawiam
  Bartek