Problem: Epox 8RDA+ i karta TV?

Autor: Jacek Osiecki (joshua_at_ceti.pl)
Data: Mon 06 Oct 2003 - 21:32:23 MET DST

Witam,

Zacznę od opisu sprzętu, żeby niczego nie pominąć:

Obudowa Enlight 7254AAZ
Płyta Epod 8RDA+
Pamięci 2x256MB DDR400MHz (żadne firmowe)
Procesor Athlon XP 1700+ (z tych nowych, megapodkręcalnych)
Dysk Barracuda 7 7200 80GB
Karta graficzna Radeon 9100 Saphire
CD-ROM: TEAC CD-W 552E

Oprócz tego:
Karta TV Lifeview Flyvideo98
Kontroler SCSI Tekram DC-395U

Ostatnio miałem dziwne problemy z uruchamianiem komputera. Po wciśnięciu
POWER ruszały wentylatory, dyski, CD... i była cisza. Żadnego beep, monitor
czarny. Z reguły pomagało długie (4sek) przytrzymanie POWER i ponowne
włączenie.

Jako że trochę wcześniej kombinowałem z puszczaniem płyty na 166 i 200MHz,
myślałem że to wynik tych zabaw i wróciłem do standardowego 133MHz*11.
Niestety, dzisiaj rzeczywistość to zweryfikowała i okazało się że
praktycznie nie da się sprzętu uruchomić. W końcu otworzyłem pudło i
sprawdziłem cóż takiego pokazuje się na tym magicznym wyświetlaczu epoxa.
Za każdym razem gdy nie startowało, kończyło się na 2b - w instrukcji
opisane lakonicznie jako "reserved" :-/

Odłączyłem dyski, CD-ROM - nadal to samo.
W końcu postanowiłem powyciągać karty. Wyciągnąłem kartę TV i... jak ręką
odjął! Wsadziłem ją z powrotem - i znowu problemy z bootowaniem...
Próbowałem ją wkładać do innych slotów - bez różnicy... Z bólem serca
wyciągnąłem kartę :(

Czy to wina starego modelu? Jakieś pomysły? Nie wiem co robić, na karcie TV
mi zależy (czasami chcę mieć możliwość rzucenia okiem na to co leci w
telewizorni)... Czy warto kupować jakąś nową kartę? Ważne jest dla mnie by
była obsługiwana przez linuxa...
Jutro pożyczę od kolegi Aver TV, niby lepsze jakościowo - zobaczę czy z tym
będzie prawidłowo działało...

W końcu pewnie też wywalę kontroler SCSI, który jest już tylko dlatego że
mam stary skaner na SCSI - bo nagrywarkę i CD już wyjąłem... Tak więc
pozostaje tylko ten nieszczęsny tuner. Przy czym stanowczo nie mam ochoty
kupować jakiegoś zewnętrznego - za drogie toto i za małe możliwości...

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki
joshua_at_ceti.pl