Re: Wake on LAN

Autor: Zbyszek T. (zbyszek_at_zbyszek.net)
Data: Wed 29 Oct 2003 - 10:45:55 MET

> OK, mam karte z Wake on Lan i potrzebuje z tego skorzystac. Co trzeba
zrobic
> zeby odpalic za pomoca tej funkcji zdalnie komputer? Pamietam ze jakis
> magic-packet ale czy jest do tego jakis program typu - naciskam i odpala
sie
> inny komp?

Polecam program Poweroff: http://users.pandora.be/jbosman/applications.html
A tak poza tym, u mnie Wake-On-LAN działa "sam z siebie" - kiedy włączę
komputer z systemem Windows 98, "budzi" on drugi komputer pracujący pod
Windows XP przy próie dostępu do niego. Wynikałoby z tego, że albo
odpowiednie mechanizmy do obsługi Wake-On-LAN są zaszyte w Windows, albo
niektórzy producenci adapterów sieciowych rozszerzają ich funkcjonalność
tak, by budziły system po otrzymaniu jakiegokolwiek, nie tylko "magicznego"
pakietu.

> i jeszcze NTG :) - jak ten pakiet trafia do kompa docelowego, skoro jest
> wylaczony a przeciez karta nie pamieta adresu ip jej przypisanego.Czy to
> jest realizowane za pomoca lokalnej tablicy arp i/lub broadcasta?

"Magiczny pakiet" jest wysyłany na zdefiniowaną podsieć, a karta sieciowa
identyfikuje go na podstawie MAC.

--
Zbyszek