Re: Zasilacz Chieftec - czy taki dobry?

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukled_at_tlen.pl)
Data: Fri 03 Oct 2003 - 14:48:32 MET DST

Artur Czeczko dnia 2003-10-03 stwierdził(-a):

> No ale jeśli już na dzień dobry widzimy, że zasilacz HPC 360-202
> nieobciążony daje napięcie 3,42 (czyli blisko granicy), a obciążony
> daje 3,43 (czyli już na samej granicy), to można się zastanawiać,
> co będzie, jeśli obciążę go jeszcze bardziej. Moim zdaniem
> przekroczenie dopuszczalnego napięcia jest bardzo prawdopodobne.
> Wprawdzie od minimalnego przekroczenia napięcia nic nie powinno
> wylecieć w powietrze, ale w zasilaczach renomowanej marki nie powinno
> się dziać coś takiego.

U mnie na kompie z sigu z dwoma dyskami, 3 wentylami(zasilacz i dwa
obok), dwiema sieciówkami napiecie 3,3V jest 3,36-3,38 cały czas.
Podobnie pozostałe. Mysle, że dramatyzujesz:)

> Bo codegenów jest więcej? :-)

Jestem pewien, że licząc procentowo awarie połączone z zabraniem
jakichś elementów komputera to te tanie sa niepobite.

> Przykład - dyski IBM, kiedyś na grupie uznane za niemal
> najlepsze z możliwych, potem niestety okazało się, że się masowo
> sypały. Znalazłoby się więcej takich przykładów. Zmusza to mnie

A jakie jeszcze:P?

> do traktowania p.c.p z przymrużeniem oka...
>
> Problemów z zasilaczem nie mam. Zresztą jakie mogę mieć -
> nie mam jakiegoś wypasionego sprzętu, nie robię żadnych
> karkołomnych obliczeń (może poza programami do testowania
> stabilności procesora), prawie nie gram (no, czasem w jakieś
> gierki zrobione we flashu, na stronkach www).

To po co kupiłes Chiefteca?

--
# Łukasz Ledóchowski    lukaszekled%wp.pl   GG:503647
# Athlon XP 1700+ @ 2125MHz/1,5v  Asus A7V8X-X  Kingston 256Mb PC2700