Wentylator obudowy - pytanie o wymianę

Autor: Milimetr (przemek_milimetr_at_NOSPAM.gazeta.pl)
Data: Fri 03 Oct 2003 - 08:14:57 MET DST

Witam,
Po przejrzeniu archiwum grupy widziałem, że było juz stro razy o tym po co są
trzy kabelki przy wentylatorze. No więc OK ten trzeci jest do tego, żeby jak
jest niższa temperatura to żeby wentylatorek kręcił się wolniej.

Mam obudowę typu desktop i zmieniam w niej wentyl na cichsz Papsta (ale nie
ten powszechnie dostępny 80mm x 80 mm, tylko mniejszy 60mm x 60mm).

Standardowy wentyl, który mam w obudowie jest dość głośny, ale ma trzy
kabelki. Wentyl Papsta jest cichy ale ma tylko przewody zasilające. Czy da
się takiemy wentylatorkowi dorobić jakoś ten trzeci przewód do kontroli
obrotów? Czy jak konstruktor go zrobił tylko z przewodami zasilającymi to
kapota. Ma dwa i tyle musi mieć?

A drugie pytanie - czy można pod grila od wentylatorka zamocować jakąś
flizelinę w charakterze filtru antypyłowego, żeby nieco mniej brudu zaciągał?
Dobry pomysł, czy sobie darować?

Pozdrawiam,
Milimetr