Re: Wentylator obudowy - pytanie o wymian

Autor: GM (gmsamotnik_at_gazeta.pl)
Data: Fri 03 Oct 2003 - 09:54:55 MET DST

> Mam obudowę typu desktop i zmieniam w niej wentyl na cichsz Papsta (ale
nie
> ten powszechnie dostępny 80mm x 80 mm, tylko mniejszy 60mm x 60mm).

bezsens, zmienia sie raczej na wiekszy i puszcza go znacznie wolniej wtedy
jest nieslyszalny.

> A drugie pytanie - czy można pod grila od wentylatorka zamocować jakąś
> flizelinę w charakterze filtru antypyłowego, żeby nieco mniej brudu
zaciągał?
> Dobry pomysł, czy sobie darować?

kolejny bezsens, przeciez wentylator w zasilaczu nie "zaciaga" tylko wywiewa
wiec caly syf bedzie Ci sie zatrzymywal na "flizelinie" poza tym
nawet najcienszy filtr spowoduje wg mnie ograniczenie przeplywu powietrza o
50%. Bylo juz wiele razy na grupie ze grill w zasilaczu (jezeli masz z
blachy) wycinasz , powiekszasz otwory wlotowe do zasilacza a sam wentylator
puszczasz na ~7V lub mniej (np przez rezystor) i jest o niebo ciszej.

GM_Friend