napięcia

Autor: KSX (k_strzelec_at_WYTNIJTOop.pl)
Data: Wed 01 Oct 2003 - 09:38:16 MET DST

zasilacz codegen 300w
wymieniłem procka z durona 750 na athlona xp 2000+ (0.18, bo do mojej płyty
0.13 [podobno] nie wchodzi)
napięcie Vcore mam w biosie ustawione na 1,775V
niepokoją mnie napięcia:
w biosie:
5V: 4.70, Vcore: 1.71V, 12V: 12,24, 3V: 3.31,
programy w windowsie 2000 pokazują:
5V: 4.73, Vcore: 1.78V, 12V: 12,20, 3V: 3.32,

czy napiecie 5V spadające do 4,70 to sprawa bardzo poważna? do czego komp
używa tego napięcia? (czyżby do zasilania wszystkich układów scalonych?).
czy trzeba bardzo pilnie działać w tym kierunku??

wskazania napięcia Vcore: w biosie zadaje 1.775, odczytuje w biosie 1.71...
a w windowsie odczyt 1,78... dlaczego zadaje napięcie 1.775, a bios
odczytuje 1,71 ? któremu odczytowi (bios vs. windows) bardziej wierzyć? (mam
wrażenie, że bios...)

czy za napiecia jest odpowiedzialny tylko zasilacz? czy na płycie głównej
też są siakieś stabilizatory??

reszta zestawu: dvd, cdrw, fdd, radeon 7500, 512 ram, płyta msi 6330 v.30
(k7t turbo) bios najnowszy, kt 133a,

info dodatkowe: msi podaje, że płyta obsługuje athlony 0.18 do 1800. przy
założonym a2000 nie wyrabiał się nieco chipset - grzał się znacznie. pomogło
założenie dodatkowego wentyla na niego (oryginalnie jest tylko radiator)

pomimo tych napięć (po schłodzeniu chipsetu) komp chodzi stabilnie (nawet na
obnizonym napięciu). grzałem go kilkukrotnie burn wizardem w sandrze i
3dmarkiem (wiem, że to bardziej do graf) i nie było zwiechy i wszystko było
ok.
pytanie więc raczej brzmi: czy przejmować się tymi napięciami? czy to jest
groźne?
mieszkam pod miastem, gdzie jest kiepskie 230V (zdarzają się sytuacje, że
żarówki przygasają, jak ktoś włączy silnik, lub spawarkę). komp jest
podpięty do najlepszej listwy przeciwprzepięciowej jaką znalazłem (lestar
2000?).

wiem, że najprostszym rozwiązaniem jest wymienić zasilacz na chiefteca za
230zł i zobaczyć, czy napięcia się poprawiły. ale nie chce wywalać kasy po
to zeby sprawdzić...

--
KSX  #GG: 490364