Re: Jakość wentylatora na bartonie 2500

Autor: JZ (jurekz_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 26 Sep 2003 - 15:12:27 MET DST

> cos masz z odprowadzaniem ciepła chyba
> ja mam tez bartona 2500 i bez obciazenia procek ma 43st. a przy
> dlugotrwlym obciazeniu ok 48 st
> zamontowany zwalniacz do wiatraka na temperature
> napisz jaką masz temperature w obudowie w u mnie jest o 10st. nizsza
> od procka
> musze dodac ze mam wiatrak w obudowie z góry tez podłączony do
> regulatora temperaturowego

W obudowie maxymalnie dochodzi do 35 i również mam wiatraki nadmuchujące i
wydmuchujące. A z prockiem to mam nadzieje że ty miałeś szczęście niż ja
pecha, bo na stronach AMD w zdaje się jakimś faq napisali że te temperatury
które mam mieszczą się w ich zakresach.

Ale jak wyczytałem na grupie duża zależy też od płyty (sposobu w jaki
dokonywany jest pomiar) i biosu (w jaki sposób interpretuje wyniki).
OSobiście mam Gigabuta na nFore i jakiś czas temu zminili sposób pomiru
temperatury i w efekcie temperatura pokazywana obecnie jest o 10-15 stopni
wyższa niż kiedyś. Jaki był cel tych zmian niestety nie wiem. Ale może innni
producenci płyt te dane też zaniżają i za jakiś czas podwyższą.

Ale temperaturą procka się w zasadzie tak bardzo nie przejmuję bo mam
ndzieję że na nowym wiatraku będzie wydajne chłodzienie no i chodziła
chicho. Jakby co to temperatura procka może sięgać 85 stopni ;o).

Tak czy inaczej kwestia wiatraczka boxowego też mnie ciekawi: jaki
producent, jaka wydajność, jakie wyciszenie.