Re: Hyper Threading

Autor: Sniper (sniper10000_at_f2virt.onet.pl)
Data: Fri 26 Sep 2003 - 10:04:56 MET DST

Użytkownik "KriSSo" napisał:

> Przeca nie po to wybrałem HT i cieszyłem się z faktu
> jego posiadania, by nie można było z niego teraz korzystać.

No cóż. Taka już natura niedopracowanych wynalazków. MS i Intel oficjalnie
przyznały się do ogromnej liczby problemów z HT na systemach Windows. Jednym
z nich jest drastyczny spadek wydajności Win XP z włączonym HT. Potwierdziło
to już wiele niezależnych serwisów (wystarczy poszukać w testach).

MS wypuścił 2 nieoficjalne łatki, które mogą (aczkolwiek, jak MS oficjalnie
przyznaje się _nie muszą_) poprawić część błędów:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;812035
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;815227

Niestety, ściągnięcie ich z tej strony nie należy do łatwych czynności, więc
polecam ten serwis:

http://www.winxp.com.pl/archive/arc5-2003.html

Odpowiednie łatki odczukasz po następujących ciągach:

Tytuł : A Crash Occurs in Ks.sys on Computers with Intel Hyper-Threading CPU
(Q812035)

Tytuł : Performance Degradation Occurs in the UnmapViewOfFile Function
(Q815227)

Dodam tylko, że jeśli poszukasz więcej, to łatwo trafisz na artykuł, w
którym MS twierdzi, że najlepiej zaczekać aż do kolejnego Service Packa,
który rozwiąże część problemów z HT (LOL :). Dla pocieszenia dodam, że na
linuxie również zanotowano masę problemów (najwięcej chyba na Debianie).

Na koniec, zobacz też tutaj:
http://www.idg.pl/news/56474.html

--
Pozdrawiam,