LCD - jasność, komfort

Autor: Marcin Szczepaniak (szczepan_at_karaya.sieradz.info)
Data: Thu 25 Sep 2003 - 23:34:27 MET DST

Witam !

Ostatnio miałem przyjemność popracować na LCD Samsunga (151s). Wrażenia
dość pozytywne - mniejsze zmęczenie oczu. W związku z powyższym mam
zamiar poczynić zakup podobnego sprzętu. W zasadzie wchodzą w grę 2
modele - Samsung 151s - NEC 1560nx oba ze względu na obecność złącza
DVI. Ze względu na większy kąt widzenia skłaniam się ku Samsungowi 151p.
Tyle że porównanie tychże modeli wygląda następująco:

           151s 151p NEC
jasność 230 350 250 cd/m2
kontrast 300:1 450:1 350:1

NEC ma również nieco większą bezwładność 30 ms)

Naczytałem się w archiwum dyskusji na temat szkodliwego wpływu zbytniej
jasności LCD i teraz mam dylemat a nie mam zbytnio możliwości
popracowania na obu modelach kilka dni.

W związku z tym pytanie:
Co sadzicie o jasności Samsunga 151s (350 cd/m2)?
Używa ktoś tego modelu ?
Czy jest możliwość wyregulowania tego monitora tak aby nie świecił jak
halogen w średnio oświetlonym pomieszczeniu?
Wszelkie sugestie mile widziane:)

--
z poważaniem                 Wieczne defragmentowanie racz im dać Panie,
Marcin Szczepaniak           A bluescreen wiekuisty niechaj im świeci