Re: Duzy RAID

Autor: T. (cashu_at_usun.mnie.wp.pl)
Data: Thu 25 Sep 2003 - 10:10:45 MET DST

Użytkownik von_Kowal <von_Kowa(no_spam)l_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bks2ea$1nna$1_at_foka1.acn.pl...
> sam tak kiedys myślałem. NTFS wcale nie jest duzo wolniejszy od FAT.
Musisz
> tylko wyłaczyc usługę indeksowania jego zawartości.
Na samą szybkość działania nie narzekam.

> [...]
> na skutek pofragmentowania. Co do Defragmentacji to zalezy czego uzwasz
> Diskeeper radzi sobie z NTF dośc szybko. Poza tym uwież mi że czas
> defragmentacji mocno sfragmentowanego woluminu FAT o olbrzymiej pojemnosci
> jest bardzoooo długi i najczęciej nie obejdzie sie bez Checkdiska na
> początek ze wzgledu na pojawiajaace sie bledy logiczne zapisu. Duzy Dysk
> to NTFS, a na FAT mozesz posatwic conajwyżej plik wymiany ( FAT 16) aby
był
> najszybszy. Ewentualnie System operacyjny jeżeli nie bojisz sie że
No właśnie u mnie Diskeeper idzie maaaaassssaaaakkrryycznie wolno. A dysk
wcale nie jest duży: 20GB z czego użyte 4GB.
Dodatkowo te durne programy nie ruszają niektórych plików, nawet jak
defragmentuję spod admina (jakieś biblioteki) więc i tak jest kaszaka na
dysku,. Pod tym względem 98 wyprzedza XP o rok świetlny.

> Powodzenia ..... windows 98 nadaje się do gier i Divixów. Nie te czasy nie
> ta epoka
No ja do divx'ów używam właśnie kompa :)
Dodatkowo i-net i jakieś tam prace. XP nie jest mi aż tak potrzebny.

> Bzdura ..... dobrze skonfigurowany Windows 2000 to rakieta. Trzeba tylko
> poswiecic troche czasu na jego porżadne skonfigurowanie. jak dla mnie to
XP
> jest krowa z cąła masa zbędnych bajerów kreatoów pomocników.. przywracania
> systemu backupowania szpiegów z microsoftu !!.. itd itp. Windows 2000 to
> czysty interfejs bez tego wszystkiego co jest zbedne. oczywiscie mozna XP
> dopracowac pozbyc się wszystkiego co zbedne ale co wtedy zostaje bardziej
> pamieciozerny Windows 2000. U mnie windows 2000 ładuje sie 45 sekund wiec
> nie jest to chyba duzo
Oczywiście że można ale jakoś 2K do mnie nie przemawia. Wolę XP z
powyłączanymi kolorkami, restorem i poprawioną obsługą sieci. Nie wiem ile
się ładuje mój XP ale nie narzekam. Co do pamięciożerności: niech bierze ile
chce ale ma szybko chodzić :) i w ogólnym przypadku tak jest.

T.