Re: Ile prądu zużywa PC-et?

Autor: Shaman (mynews_at_space.pl.usunto)
Data: Thu 25 Sep 2003 - 08:28:39 MET DST

> Dokładnie tak jest. Po prostu mylisz prąd z napięciem.

niee.. po prostu sądziłem że skoro przez odbiornik płynie jakiś prąd to
można go zmierzyć normalnym amperomierzem - nie miałem pojęcia o takich
niuansach jak te przy zasilaczach impulsowych (swoją drogą zaciekawiła mnie
zasada działania takich zasilaczy - można gdzies o tym poczytac w miarę
przystępny sposób?)..

zaś co do tego że "w gniazdku płynie prąd" - to oczywiście taki lapsus laika
:) miałem oczywiście na myśli że przewodami z gniazdka prąd płynie przez
odbiornik..

w każdym razie kapuje że zasilacz impulsowy nie pobiera prądu w taki sam
sposób jak żarówka i nie można go uczciwie zmierzyć zwykłym multimetrem...

dzięki

PZDR
Shaman