Pozycja zasilacza z dwoma wiatrakami

Autor: JZ (jurekz_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 25 Sep 2003 - 08:30:12 MET DST

Mam zasilacz z dwoma wentylatorami. Jeden styłu przy gnieździe zasilania i
drugi który może być skierowany w dół na procesor, albo w górę.

W sklepie zamontowano mi tak że skierowany jest wiatrakiem do góry.

Pytanie to w jakiej pozycji najlepiej umieścić ten zasilacz. Zdaję sobie
sprawę że najprawdopodobnijej w tej pozycji powietrze powinno być nieco
chłodniejsze niż gdy powietrze pobierane jest znad wiatraka procesora, ale
czy aby napewno. Obecnie temperatura w obudowie komputera wacha się od 25 do
35 stopni. Dodatkowo mam dwa wentyaltory wpychajace i wypychajace powietrze,
więc czy faktycznie ma znaczenie skąd brane jest powietrze do zasilacza,
zwłaszcza że pomiedzy górą obudowy a wiatrakiem zasilacza jest może z 1 cm
przestrzeni i możliwe że jak byłoby brane z dołu to przepływ powietrza byłby
wydajniejszy.

Jurek