Re: BIOS - Parity Error

Autor: Arek Wołowicz (wolek_at_pf.pl)
Data: Thu 25 Sep 2003 - 07:09:02 MET DST

Witam.
Bert na pl.comp.pecet napisał(a):
> Mam dziwny problem z Biosem.
> Komp startuje ale nie moge wejsc do biosu, bo mam blad:
> "On board Parity Error
> Addr (Hex)=(0000:0002)
> System Halted ! "
> Jak sie dowiedzialem jest to blad Ramu, wiec je wymienilem na sprawny i
> dalej to samo.

Błąd parzystości, sprawdziłbym moduły na innym komputerze, jeśli są ok
tzn, że masz uszkodzoną płytę główną. Może jest opcja w setupie
pozwalająca na wyłączenie sprawdzania parzystości - nia każda pamięć to
obsługiwała.

> Probowalem zresetowac zworkami Bios, ale nic sie nie zmienia. Bios dziala
> jak dzialał.

Bios'u nie zresetujesz, mylisz go z pamięcią CMOS.

> Nie moge wejsc do niego !! I caly czas ten bład.
> Co dziwne, ze za pierwszym razem mi sie uruchomil komp normalnie, a po
> podlaczenie Cd-romu juz nie chcial sie uruchomic komputer. Gdy odłaczylem
> Cd-rom to sie uruchamia ale z bledem.
> Probowalem tez wyjac baterie, ale bez niej tez sie uruchomil z bledem.
> Beznadziejny przypadek.
> Co robic?
> Macie jakies pomysly?
> Dzieki z gory za sugestie.

Wyjmij baterię na kilka(-naście) minut, niech CMOS się wyzeruje, może
wtedy uda Ci się wejść do setup'u i wyłączyć parzystość.

Czas na nowy sprzęt ;)

Pozdrawiam,
Wołek.

--