HIS ATI Radeon 9000 64MB - przegrzewa się

Autor: levis (levis_at_poczta.onet.nospam.pl)
Data: Thu 25 Sep 2003 - 00:06:36 MET DST

Witam.
Kupiłem tę kartę bo chciałem mieć coś taniego i z wyjściem DVI.
Karta jest fajna i w zupełności wystarczyłaby mi do moich zastosowań
ale ma jeden feler. Otóż przy dużym obciążeniu procesora graficznego
wiesza mi system i restartuje kompa.
Dodam, że karta ma tylko radiator na GPU (kolor radiatora: niebieski
metalik - ma to niby jakąś ważność), bez wentylka.
Drzewiej podobno produkowali Radeony 9000 z wentylkami ale z niewyjaśnionych
przyczyn zaprzestano tego procederu.
Udałem się do sklepu, w którym go kupiłem i tam panowie od razu podłapali
temat i dali mi do zrozumienia, że znają
objawy i to normalka w przypadku tych kart. A ja głupi zacząłem się
wypytywać o coolery na ten nieszczęsny radiator.
Dali mi Evercooler-a, śliczny mały wentylek chyba na mostek południowy ;-) i
lojalnie uprzedzili, że grzebanie przy
karcie skończy się utratą gwarancji a z doświadczeń własnych wiedzą, że
zdejmowanie radiatora i zakładanie tego
małego ślicznego wentylka w 99% przypadków prowadzi do pozostawienia
ewidentnych śladów przestępstwa.
Nie wiem czemu kupiłem ten wiatraczek (zaćmienie umysłu). Fakt jest taki, że
chciałem go zamontować, ale od razu
widać że nijak nie pasuje to do Radeona, musiałoby być nasadzone pod kątem
45 stopni do chipa i w ogóle porażka
i paranoja. No i utraciłbym gwarancję.
I tu moje pytanie: Czy ktoś z Was miał/ma taką kartę, czy dzieją się u Was
podobne rzeczy i co z tym fantem zrobiliście?
A jak oddaliście na gwarancji do sklepu to czy zwrócili kasę czy wymienili
na innego Radeona i w razie gdybym miał taki
wybór to którego mam kupić żeby się nie przegrzewał i był tani.
Dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam.

--
Levis