Re: Wiatrak na procku przyspiesza...

Autor: VomitroN (vomitron.NOSPAM_at_interia.pl)
Data: Mon 22 Sep 2003 - 21:09:43 MET DST

Użytkownik "Krzysztof Rynkowski" <SPAMryniobyd_at_o2.pl> napisał w
wiadomości news:bkne53$9au$1_at_atlantis.news.tpi.pl...
> Raczej nie. Z opisu wynika, że CPU lub VGA
> się przegrzewają:
> 1. Odkurz dobrze PC, w tym wiatraki i radiatory,
> (RAM też nie zaszkodzi).

Mowiac szczerze wypunktowales wszystko w kolejnosci tak jak to
sam robilem szukajac przyczyny niejednostajnej pracy wiatraka.
PC odkurzony, RAM tez,VGA ma swoje chlodzenie ktore dziala bez
zarzutu.

> 2. Sprawdź temp. (ostrożnie ręką) w okolicach CPU i GPU
> (nie ma prawa parzyć). DO CPU jest soft (np. SpeedFan),
> ale nie wiem, czy Twoja płyta ma czujnik temp.)

Temperatura w normie.ok 35-38 st W BIOSie ustawione nawet by
przy 60 st wylaczal sie PC.
Zreszta wymienilem caly wiatrak na nowy i wiekszy a w obudowie
odczuwalny jest chlodny wiaterek ;))

> 3. Stosownie do wyniku - zwiększ chłodzenie, lepsze
> wentylatory, ale bez przesady (pożegnasz ciszę).

Jak wyzej. Cisza juz pozegnana, radiator jak kaloryfer lecz
efekt niezmienny

> 4. Wyłacz "bajery" w WinXP - interfejs klasyczny,
> menu klasyczne - mniej męczą procesory.

Mam klasyczny bo przywyczailem sie do wygladu 98 .A dzieki
programowi JV16 Power Tools powylaczalem wszystko co niezbyt
potrzebne.Duzo w tle nie chodzi.

> Co dalej napisz...

No wlasnie co dalej...
Nie moge sie pozbyc wrazenia ze albo to cos z RAMem lub caly
mainboard siada powoli. Poczytalem sobie o K7VZA i w wiekszosci
nie jest zbyt chwalony a widze ze i objawy czasem podobne. Tyle
ze solucji zadnych.
Aha. Sprobowalem jednak zmienic BIOS na najnowszy ze strony
producenta. Przy flaszowaniu z dyskietki nie potrafi odczytac
checksumu nowego oprogramowania a tym bardziej zapisac je w
miejsce starego. Zworka przestawiona.
 Moze to jednak plyta glowna ? hmmm
Pomysly mi sie juz skonczyly.
VomitroN