Re: wypalonw pixele w laptopie a gwarancja

Autor: Jurek Gajewski (nie_at_spamowac.mnie.jp)
Data: Tue 23 Sep 2003 - 13:13:13 MET DST

> Myśle że to norma, w niektórych firmach dopuszcza sie ilość martwych
punktów
> np dla rozdzielczości 1024x768 w matrycy 14" ta ilość jest w granicach
10-14
> nie jest to podstawa do wymiany chyba że punkty znajdują sie w sasiedztwie
> tj np na powierzchni 1cm^2 kilka pixeli. Jest to w koncyu nie wysterowany
> jeden tranzystor ktorych sa miliony. Nie ma obaw efekt nie bedzie sie
> rozprzestrzeniał. Można spróbować rozetrzeć w tym miejscu np Glass Cleaner
> recznikiem papierowym tylko nie za mocno bo moga wyskoczyc nastepne :-)
> [...]

co za bzdury!

dla wyswietlacza 1024x768 (kategorii drugiej - sprawdz w dokumentacji jaka
masz) mozesz miec zgodnie z norma max 3 pixele pojedyncze lub 1 podwójny.
Co do rozcierania GlassCleanerem to nie polecam, na pewno nie zniknie zimny
pixel - ponadto matryce z reguły można przecierać tylko wg zaleceń
producenta. Np. toshiba zaleca zwilżoną wodą i mydłem ściereczkę. A np. MAG
dla matryc z szybą antyodblaskową można czyścić tylko i wyłącznie wodą, bez
dodatków.

pozdrawiam
JG