Re: okulary...

Autor: Marco (notrue_at_interia.pl)
Data: Tue 23 Sep 2003 - 09:59:51 MET DST

Użytkownik "Andre" <andrehull_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
> witam!
>
> prosze o opinie na temat kupna okularow do ochory oczu przed
promieniowniem
> z monitora. czy jest sens kupowania czegos takiego? ile to moze
kosztowac i
> co to wlasciwie musi byc zeby mnie u optyka nie oszukali?

To trochę bez sensu taki zakup. Współczesne monitory już prawie wcale
nie promieniują. Ktoś kiedyś robił z tej grupy pomiar i wyszło że
monitory pół metra od ekranu promieniują mniej niż 1 jednostką (a 4 to
norma), natomiast mierzył też tel. komórkowy i wyszło coś ok 400
jednostek. Może coś pomieszałem, ale to wiem na pewno - monitor nowej
generacji, odświeżanie rzędu 85 - 100 MHz i nie ma problemu ze
szkodliwością.