Re: okulary...

Autor: Michal Kawecki (k_at_o2.pl)
Data: Tue 23 Sep 2003 - 10:53:03 MET DST

Marco <notrue_at_interia.pl> wrote:
> Użytkownik "Andre" <andrehull_at_poczta.fm> napisał w wiadomości

> To trochę bez sensu taki zakup. Współczesne monitory już prawie wcale
> nie promieniują. Ktoś kiedyś robił z tej grupy pomiar i wyszło że
> monitory pół metra od ekranu promieniują mniej niż 1 jednostką (a 4 to
> norma), natomiast mierzył też tel. komórkowy i wyszło coś ok 400
> jednostek. Może coś pomieszałem, ale to wiem na pewno - monitor nowej
> generacji, odświeżanie rzędu 85 - 100 MHz i nie ma problemu ze
> szkodliwością.

A czy na pewno tylko promieniowanie elektromagnetyczne jest szkodliwe? Z
tego co pamiętam z różnych dyskusji na ten temat, wyjątkowo szkodliwe
jest także działanie cząsteczek wysyłanych przez naładowany
elektrostatycznie ekran monitora w kierunku oczu operatora, co powoduje
stany zapalne i wysuszanie spojówek. To właśnie temu głównie ma
przeciwdziałać zakup takich okularów. Choć moim zdaniem zadanie spełnią
każde okulary, byleby jakieś były na nosie...

--
M.
/odpowiadając zmień k na kkwinto/