Re: Skąd ściągnąć nielegalnego WinXP ?

Autor: PesTYcyD (pestycyd_at_wp.pl)
Data: Mon 22 Sep 2003 - 12:51:05 MET DST

> Czy uważasz, że ceny powinny być odgórnie ustalane przez rząd?
> Ja jednak wolę, żeby wolny rynek ustalał ceny.

Jezeli mowa o MS to rynek nie ustala cen ich produktow w takim stopniu jak
np pomaranczy. Ceny sa zrownywane do cen produktow na calym swiecie. Czyli w
USA XP kosztuje 100 $ to w polsce tyle samo. Tylko ze w polsce nie ma wiele
osob, ktore stac na wywalenie kasy na system, ktory jest niezbedny, np dla
programu "platnik". Wiele firm robi soft tylko pod Windows, ja mam ploter
Mutocha i caly soft jest tylko pod MS i nie ma zamiennika na linuxa i
przyklady mozna mnozyc. Oczywiscie jest takie cos jak OpenOffice ale to
dopiero poczatek, pierwszy krok w dobra strone.

> Jakiś czas temu kupiłem pianino elektroniczne za trochę ponad 4 tys. zł.
> Istniały sporo tańsze alternatywy, ale miały gorsze brzmienie.
> Zatem to, co decydowało o cenie, to głównie był software.
> Wniosek - nie ma w tym nic niestosownego, że software
> jest drogi w porównaniu z hardwarem.

W organkach to moze masz alternetywy ale jezeli chodzi o system operacyjny
to wybor jest sredni. I spowodowane jest to monopolem MS. Dopuki Winda nie
zostanie Open Source to sytuacja sie nie zmieni.

> Na linuksa jest znacznie więcej programów, niż zdaje sobie sprawę
> przeciętny użytkownik windows. To fakt, że czasem trzeba
> się trochę nagimnastykować, zanim się taki program skonfiguruje
> i nie wszystkie takie programy działają bezproblemowo.

Oczywiscie, ale przecietny zjadacz chleba sobie z tym nie poradzi. Linux nie
jest tak intuicyjny jak windows, z ktorym ludzie i tak maja problemy.

> Jeśli ktoś Cię zmusza do kradzieży, to jest sprawa Twojego sumienia,
> czy uznasz to za kradzież usprawiedliwioną. Jednakże nie zmienia
> to faktu, że kradzież jest nadal kradzieżą...

Firmy robiace takie programy jak Autocad, catia itd. Powinny robic produkty
szkoleniowe, okrojone z mozliwosci powiedzmy wydruku czy chociazby
zapisujace prace w formacie zrozumialym tylko dla tego programu. Zeby ludzie
mogli sie nauczyc i wydac powiedzmy te 400 zl na autocada.