Re: Skąd ściągnąć nielegalnego WinXP ?

Autor: Artur Czeczko (acz.RRRR-MM_at_eno.one.pl)
Data: Mon 22 Sep 2003 - 12:29:02 MET DST

Użytkownik "PesTYcyD" <pestycyd_at_wp.pl> napisał w wiadomości

> Widzisz a ja uwazam, ze cywilizowany kraj to taki, w ktorym kazdego bedzie
> stac na kupowanie orginalow. W wielu krajach Winzgroza kosztuje dniowke a
> nawet i 1/2 dniowki.

Czy uważasz, że ceny powinny być odgórnie ustalane przez rząd?
Ja jednak wolę, żeby wolny rynek ustalał ceny.

> I jak widzisz kogos, kto powiedzmy sklada kompa za pare
> groszy i musi kupic orginalnego windowsa, w cenie polowy komputera a co
> dopieronp office, corel itp...?!

Jakiś czas temu kupiłem pianino elektroniczne za trochę ponad 4 tys. zł.
Istniały sporo tańsze alternatywy, ale miały gorsze brzmienie.
Zatem to, co decydowało o cenie, to głównie był software.
Wniosek - nie ma w tym nic niestosownego, że software
jest drogi w porównaniu z hardwarem.
Windows (jeśli ktoś już musi mieć) kosztuje ok. 400 zł.
OpenOffice (to naprawdę działa!!!) jest za darmo.
Corel jest specjalistycznym programem i nie każdy musi
go mieć... Zresztą czy ja dobrze

> I nie mow mi, ze sa alternatywy jak linux
> czy cos tam, bo to smieszne. Wielu programow nie ma na linuxa.

Na linuksa jest znacznie więcej programów, niż zdaje sobie sprawę
przeciętny użytkownik windows. To fakt, że czasem trzeba
się trochę nagimnastykować, zanim się taki program skonfiguruje
i nie wszystkie takie programy działają bezproblemowo.

> Albo
> chociazby studentow polibudy, ktorzy musza uczyc sie autocada, co maja
> zrobic, ktiedy oczywiscie jest autocad w szkole, tylko dopchanie sie do
> kompa graniczy z cudem a i tak jak juz sie dostaniesz, to masz tylko 30
> minut?? maja wydac 10 tys na program zeby sie uczyc go w domu ??!!

Jeśli ktoś Cię zmusza do kradzieży, to jest sprawa Twojego sumienia,
czy uznasz to za kradzież usprawiedliwioną. Jednakże nie zmienia
to faktu, że kradzież jest nadal kradzieżą...

Przyzwyczailiśmy się, że mamy programy, muzykę, filmy za darmo
i nabraliśmy przekonania, że to wszystko nam się należy.
A to nie jest prawda. Nie należy się...

Pozdrawiam,
Artur