Re: Jaka płyta główna do P4?

Autor: Krzysztof (amber_at_go2.pl)
Data: Mon 22 Sep 2003 - 09:54:05 MET DST

> Przewidywana konfiguracja to:
> P4 2,4 GHz 800
> Płyta główna na razie Abit IS7-G
> 2x512 RAM DDR 400
> WD Caviar SE 80 GB WD800JB 8MB cache
> Radeon 9600 HiS 128 MB DDR DVI + TV (AGP x8)
> LITE ON 52x32x52
> DVD Teac DV-516E

Witam

Jakiś czas temu (Lipiec) stałem przed podobnym wyborem: Jaką płytę wybrać do
tego procesora?
I wybrałem ASUS'a P4P800. W zasadzie te dwie płyty : Abit IS7-G i Asus
P4P800 są porównywalne.
Za wyborem Asusa przemawiał fakt, iż kiedyś miałem doczynienia z płytami tej
firmy i nie miałem z nimi żadnych problemów. Dodatkowo na płycie Abita jest
montowany wentylator na chipset'cie co jest tylko źródłem niepotrzebnego
hałasu (w Asusie jest radiator). Abit jest trochę lepiej wyposażony - ma
złącze FireWire. W Asusie występuję ono w droższej wersji Deluxe.

Po dwóch miesiącach użytkowania płyty mogę powiedzieć, że jest ona bardzo
stabilna i nie sprawia żadnych problemów. (procesor mam w tej chwili
podkręcony do 3,12GHz).

Co do konfiguracji to :
procesor mam taki sam - najrozsądniejszy zakup Pentium 4 na szynie 800MHz,
dysk twardy również mam taki sam - żadnych problemów,
nagrywarka - mam wolniejszy model Liteon'a 52x24x52 - rewelacja
pamięć - mam 400MHz TwinMosa (2x256MB) - może być choć jak Ciebie stać to
kup szybszą pamięć 466Mhz będziesz miał większe pole do popisu przy
"podkręcaniu" komputera
karta graficzna - nie wiem jak się sprawuje ten Radeon - mam GeForece 4 4200
Leadtek'a,
dvd - mam dvd LiteOn'a i nie polecam - jak się sprawuje Teac nie wiem

Mam nadzieje, że choć trochę pomogłem

--
Pozdrawiam
Krzysztof