Re: GA-7VT600 i taktowanie

Autor: GolDek (waldoo_at_o2.pl)
Data: Sun 21 Sep 2003 - 21:41:23 MET DST

> Moja jakos niezabardzo, w windowsowym programie do zmiany fsb
> moge sobie ustawic liniowo lub przez dzielnik, asynchronicznego nie ma
> mimo ze jest w helpie od programu (program jest z plytki ze sterownikami)

Gdyby to była prawda, bardzo byś zmartwił inżynierów z Gigabyt'a i VIA:)
Całe szczęście nie jest. A ten programik służy do innych działań niż ty
go chcesz zmusić. Ustaw sobie w biosie FSB na 100 MHz a pamięci na 133
MHz i będziesz miał asynchroniczne taktowanie pamięci w stosunku do FSB.
I gwarantuję, że system wstanie, co będzie oznaczało że płyta ma
możliwość pracy asynchronicznej.

> Stad ze zmieniajac w biosie czy to ww programem ladnie mam pokazane
> ile bedzie wynosic taktowanie dram agp i pci o czym wspominalem w poprzednim
> poscie, dodatkowo w biosie nie moge ustawic wiecej niz 165...

Ten program pozwala na liniową zmianę taktowania FSB (i pamięci) tylko w
określonych przedziałach (i akurat nie ma to nic wspólnego z
synchronicznym czy asynchronicznym taktowaniem pamięci). Powtórzę
jeszcze raz, zamim zaczniesz podkręcać zdobądź trochę wiedzy na ten
temat, bo twoje działania mogą w skrajnym wypadku doprowadzić do
uszkodzenia sprzętu.

> Tak, jest rowne tyle ile piszesz, tylko ze w wypadku jak fsb mam ustawione
> na 100, 133, 166, 200 mhz , tyle ze w biosie nie ustawie wiecej niz 165 o czym
> juz wspominalem, a przy tylu mi komp nie startuje bo karta nie wyrabia...
> programem jak ustawie na 166 to mam zwiech, a po resecie jest 133

Bo w biosie tego nie ustawisz. Trzeba poszukać na płycie dip-swich'a i
przestawić magistralę na 166 MHz. Ale trzeba wiedzieć co się robi i
jakie niesie to konsekwencje.

--
Pozdr
GolDek