Re: Płyta dla stacji graficznej

Autor: Michał Młynarczyk (faq_at_telefon.gsm.pl)
Data: Thu 18 Sep 2003 - 20:18:15 MET DST

Kamil napisał/a...

> ciekawe jakie ograniczenia masz na mysli

> na pewno nie ograniczenie pieniężne bo w amd to nie podlega dyskusji że
> jest to najbardziej ekonomiczny procesor. super wydajność za niską
> cenę. i nawet możesz mieć lepszy procesor za ta samą cenę.

> ale intel? tu jest zupełnie inaczej.

 Jeśli porównujesz Celerona z Athlonem 1.7-2.5+ to faktycznie nie ma
 dyskusji. Im wyżej jednak idziesz z wydajnością, tym mniejsze są różnice w
 cenach. Pozostaje również pytanie, z czym porównywać P4 3.0 (o HT nie
 wspomnę). Intel ma na dzień dzisiejszy najwydajniejsze procesory
 biurkowe. W zastosowaniach o których rozmawiamy, cena zwykle nie jest
 czynnikiem krytycznym.

> na pewno się ze mną zgodzisz że w intelu jest wspomniane
> ograniczenie....
> IMHO intel jest przereklamowany i naprawdę amd nie jest wcale gorsze od
> intela, a nawet lepsze

> PS. jak spotykam ludzi którzy twierzdą że intel jest najlepszy (tak
> jak ty), to napewno IMO nie są dobrze obeznani w temacie komputerów...

 Wniosek jest jeden. Nieczęsto spotykasz ludzi, którzy mają trochę
 inne spojrzenie na rynek komputerowy niż Ty. Ludzi, którzy sprzętem
 komputerowym zajmują się zawodowo i to na sporą skalę. Wybacz, ale
 jakoś nie chce mi się wierzyć, że jest to banda nieuków. To, że AMD
 nie weszło na rynek stacji roboczych wynika z tego, że nie było w
 stanie (albo nie chciało) zaproponować rozwiązań dla tego segmentu.
 Sytuacja ma się zmienić wraz z wejściem Opertona. Oby, bo monopol
 to zawsze coś złego.

--
Michał Młynarczyk / faq_at_telefon.gsm.pl