Re: raid 5, zastępowanie dysku

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.swinka.net.pl)
Data: Thu 18 Sep 2003 - 20:08:14 MET DST

On Thu, 18 Sep 2003 11:02:48 +0200, Przemyslaw Basa
<pmbANTY-SPAM_at_mail.avantis.pl> wrote:

> Proszę bez linczu ;].

Eee tam, my tu pokojowo nastawieni ;-)

> Ja wiem, że najlepiej postawić klaster, wtedy nie
> byłoby już żadnych problemów (teoretycznie ;). Niestety istnieje takie
> coś jak ograniczenia budżetowe i dopiero takie wypadki jak ten
> uświadamiają tym, którzy wykładają kasę, że nie opłaca się w pewnych
> sytuacjach oszczędzać. Ja w firmie tylko za murzyna robie :]

Jeśli tylko jesteś kryty (w sensie - zrobiłem wszystko, co się dało
aby było dobrze, czyli backupy i podobne rzeczy) to pewnie możesz spać
spokojnie. Choć tu też nie byłbym do końca pewien :-].
Jeśli mimo to poleciały jakieś ważne dane, to przysłowiowa Pani Basia
będzie musiała pewnie zrobić kilka nadgodzin, a szef (o ile zmądrzał
po szkodzie) powinien sypnąć groszem na niezbędne inwestycje.
Ktoś kiedyś (na tej grupie chyba nawet) zauważył, że warto też składać
oficjalne (na piśmie z wciągnięciem na dziennik) prośby o niezbędne
upgrady sprzętu i oprogramowania oraz odmowne odpowiedzi trzymać w
zamkniętym biurku, jak też kopie u notariusza ;-). W sytuacjach
krytycznych czasami jak znalazł.

--
Pozdrawiam
  Bartek