Re: raid 5, zastępowanie dysku

Autor: tbg (tbg_at_poczta.onet.pl.no-spam)
Data: Thu 18 Sep 2003 - 01:51:53 MET DST

"Przemyslaw Basa" <pmbANTY-SPAM_at_mail.avantis.pl> wrote in message
> Heh tak podejżewałem... drobnym problemem jest tylko różnica cenowa :]
> jakieś coś koło 2.5 tysiąca PLN :).

cos mi nie gra... a gwarancja to gdzie? tylko mi nie mow, ze sam poskladales
produkcyjny serwer i po roku nie bylo sladu po gwarancji, bo tak bylo taniej
(z pozoru) ;-)

> Hmm nie bardzo mogę sobie pozwolić na wyłączenie tej maszyny i
> sprawdzanie. Właśnie dlatego wpakowałem tam raida.

chodzilo mi o odpiecie dysku, a nie restart, pod warunkiem ze dysk
hot-swapowy jak slusznie zauwazyl Bartosz. dodatkowo warto zauwazyc, ze
bardzo czesto w przypadku takich dyskow "naprawa" polega na wyciagnieciu z
kieszeni. odczekaniu z minute, az sie kontroler zorientuje, ze dysku nie ma
i wlozeniu z powrotem. wielokrotnie zdazylo mi sie obserwowac "cudowna"
naprawa, a to po prostu byla likwidacja niekontaktu. zeby bylo smieszniej
dotyczy to maszyn, ktore maja po kilkanascie lat jak i calkiem nowych. latka
leca, a producenci dalej wala te same byki i produkuja wciaz ten sam szajs.

tbg