Re: Jak to możliwe?

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Thu 18 Sep 2003 - 19:00:30 MET DST

> Czy jest możliwe aby Memtest na jednej płycie nie wykazywał błędów
> pamięci, a na drugiej całe mnóstwo?
> Mam problem z Asrockiem (pisałem wczoraj), już mi się wydawało, że
> znalazłem rowiązanie, a jednak znowu się @#@%$# .
> Postanowiłem sprawdzić pamięci memtestem- cała masa błędów, trochę
> dziwne bo dwa tygodnie temu sprawdzałem na Solteku i były OK, więc
> sprawdzam ponownie na Soltku - OK
>
> Co jest grane?
> Dodam, że pamięci pchodzą z kompa po tzw. "wybuchu"

Jest cos takiego w asrockach co sie nazywa "pelna automatyzacja ustawien:)".
Producent plyty wie lepiej od uzytkownika jak ma byc ustawiony sprzet i robi
to za niego:) Przede wszystkim chodzi o pamiec. Powiedzmy, ze w BIOS'ie masz
ustawiona opcje ze info ma brac "by SPD". W tej chwili wiekszosc plyt
pozwala na asynchroniczna prace pamieci wiec plytka sobie ustawi max'a. Na
takich czestotliwosciach bedzie wywalac bledy. Po wlozeniu do innej plyty
(nie napisales jaki model) pamieci te moga chodzic na zupelnie innej
czestotliwosci przez co moga nie zglaszac bledow.