Re: raid 5, zastępowanie dysku

Autor: Przemyslaw Basa (pmbANTY-SPAM_at_mail.avantis.pl)
Data: Wed 17 Sep 2003 - 10:04:17 MET DST

tbg <tbg_at_poczta.onet.pl.no-spam> wrote:
> zgadzać
>
> nowy dysk musi miec min. tyle co stary, ale moze byc wiekszy. w Twoim
> przypadku jak wsadzisz 73GB to bedzie widziany jako 36,9 i bedzie dzialalo
Heh tak podejżewałem... drobnym problemem jest tylko różnica cenowa :]
jakieś coś koło 2.5 tysiąca PLN :).

> to jest akurat dziwne, byc moze ten dysk padl "nie do konca" i sieje po
> kontrolerze jakimis errorami. odepnij i sprawdz. fakt, ze po awarii macierz
> powinna dzialac, wolniej (zwlaszcza odczyt), ale powinno chodzic
Hmm nie bardzo mogę sobie pozwolić na wyłączenie tej maszyny i
sprawdzanie. Właśnie dlatego wpakowałem tam raida. A tu taka
niespodzianka :(.

W każdym razie dzięki za odpowiedź. Powalczę.

Pozdrawiam,
Przemek.