Re: prosze doradzcie mi co kupic - glosniki do kompa

Autor: Sniper (sniper10000_at_f2virt.onet.pl)
Data: Wed 17 Sep 2003 - 11:55:04 MET DST

Użytkownik "Bastian Baltazar Buks" napisał:

> czytalem recenzje zestawu KODY i napisali tam, ze filmy
> dzialaja wysmienicie zas muzyka srednio (pisza o jakiejs
> sredniej regulacji bassow na sub) i klasyczna muzyka
> wychodzi dobrze zas nowoczesne rytmy raczej srednio

Tak, to prawda co napisali, tylko zauważ, kto to napisał: ludzie dla których
brzmienie kultowych głośników B&W czy Paradigm to chleb powszedni. Pisząc o
tak zaawansowanych urządzeniach (czasami nawet 100-krotnie droższych) też
nie powstrzymują się od słów krytyki. Dla nich wszystko co nie gra idealnie,
gra tylko przeciętnie.

Jeśli chodzi o moje wrażenie odsłuchowe tego zestawu, to faktycznie woofer
odtwarza zbyt szerokie spektrum dźwięku. Na mnie osobiście robi to bardzo
pozytywne wrażenie, ale kumple zajmujący się produkcją audio wychwycili to
jako drobną niedoskonałość. Nie ma się co zresztą dziwić, bo na codzień
pracują na wzorcowych Yamahach NS-10M Studio :))

Mimo to, jakość dźwięku jest naprawdę znakomita. Filmy naprawdę powalają na
kolana, muzyka robi równie mocne wrażenie. Osobiście nie zauważyłem, żeby
przy stereo sprawowały się gorzej. Mnie naprawdę mocno zaskoczyły, mimo, że
na codzień mam do czynienia z dużo lepszym i kilkukrotnie droższym sprzętem.
Fakt, który najbardziej mi odpowiada - dźwięki wydobywające się z tego
zestawu są bardzo przejrzyste, ale jednocześnie na tyle "miękkie", aby
któryś z efektów nie popsuł całego brzmienia. Nie ma tam czegoś takiego jak
charczący bas, brzęczące piszczałki, czy odcięty środek. Wszystko jest do
siebie ładnie dopasowane a porządne wzmacniacze dają spory zapas mocy, żeby
mocno nagłośnić duże pomieszczenie bez przesterowania całego zestawu.
Jednocześnie wszystko jest tak wykonane, że ciężko będzie go zniszczyć, jak
można to zrobić w przypadku niemalże każdego kompletu głośniczków do
komputera.

> moj skrzeczy i znieksztalca dzwiek przy podkreceniu basu
> i regulacji glosnosci... chce miec taki dzwiek (lub bliski
> podobienstwu) jak bym mial normalnie aplituner z 5.1
> + glosniki i jakis subwooferek aktywny (typu kupowania z osobna)

Podobne brzemienie do tej Kody możesz osiągnąć kupując gdzieś na wyprzedaży
w MM jakiś 6-kanałowy amplituner Yamahy za ok. 1500 zł + 5 tańszych
kolumienek Tannoya/JBL (350-500 zł/szt.) i do tego jakiś mniejszy, aktywny
woofer w cenie ok. 1000 zł. Razem wyjdzie ponad 4000 zł. Za mniejszą kasę
ciężko byłoby złożyć coś podobnego.

P.S.
Masz jeszcze prawo odsłuchu zestawu przed jego zakupem. Może się okazać, że
tobie ten zestaw kompletnie nie odpowiada.

--
Pozdrawiam,
Sniper