s-ata oraz athlon xp

Autor: d+ (tgapNOSHIT_at_wp.pl)
Data: Mon 15 Sep 2003 - 19:48:08 MET DST

Właśnie składam nowy komputer i mam problem z dyskami s-ata. (chipset via
600, płyta epox) Po włączeniu komputera wykrywa dysk s-ata (seagate
barracuda 120gb;kilka razy pojawiły się krzaki zamiast id dysku). Po
uruchmomieniu XP (na dysku ata100 barracuda) nie widac dysków s-ata - czy
trzeba instalować sterowniki do obsługi s-ata w xp? dysk jest bez partycji i
podłączam aby je zrobić partition magic - próbowałem fdisk,ale widział
tylko 48gb.
Co zrobić aby zobaczyć dysk s-ata w XP?jeśli to sprzęt to na co zwrócić
uwagę?
Wogóle to da sie jakoś spartycjonowac dysk i zainstalować XP-ka używając
jednego komputera?ztn nie przekładając dysku, instalując od razu na kompie
właściwym?

drugi problem to athlon xp 2500+ - otóż na tej samej płycie próbuję go
uruchomić, jednak spotkałem się z dziwną rzeczą (dla mnie - wczesniej miałem
durona), otóż zegar procesora nie ustawia się samoczynnie. Mam możliwość
ręcznego ustalenia częstotliwości (100-250) mnożnik moge ustawiać
automatycznie.
Na jaką częstotliwość ustawić tego athlona? bo zauważytłem że ustawianie
częstotliwości w granicach 1700-2000 daje efekt że bios przedstawia ten cpu
jako athlon 2500+, bez zależności od zegara. Poza tym mam ddr 300 i
chciałbym tą prędkość wykorzystać.

dzięki za ew. pomoc.

--
da d+