problem z dyskiem Caviar

Autor: Zhan (zhan_at_op.pl)
Data: Wed 17 Sep 2003 - 10:20:03 MET DST

Witam,

Od kilku dni mam powazny problem z dyskiem WD Caviar 80 gb 8 mb cache. Zaczelo sie od tego, ze
pewnego razu dysk zgrzytnal (podobnie jak przy parkowaniu glowicy ale mocniej) i komputer sie
zawiesil. Po tym zdazeniu nie wykrywal go bios, pomoglo dopiero krotkie odlaczenie go od plyty. Po
ponownym podlaczeniu zaczal dzialac ale przy uruchomieniu i konczeniu pracy slychac glosny zgrzyt i
czasem zdaza mu sie zawiesic i wtedy znowu musze go na chwile odlaczyc od plyty. Dodam, ze dysk nie
ma badsektorow. Mam drugi identyczny dysk (kilka tygodni mlodszy) wiec mam porownanie co do
glosnosci parkowania glowic i jest duza roznica.
Ponizej zamieszczam zrzuty ze speedfana w wykazem rejestrow s.m.a.r.t.
Dysk jest na gwarancji, myslicie, ze nalezy z niej skozystac czy gdzies indziej szukac przyczyny?

dysk z ktorym mam problem:
http://www.artur.polnet.cc/images/caviar_1.jpg

dysk sprawny:
http://www.artur.polnet.cc/images/caviar_2.jpg