Re: przyjemny problem - monitory

Autor: Artur Czeczko (art_at_eno.one.pl)
Data: Tue 16 Sep 2003 - 12:20:26 MET DST

Użytkownik "Przemek Piórkowski" <merry_meriadok_at_WYWALgazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bk5d1m$blj$1_at_inews.gazeta.pl...

> Prawda, przekątna widzialna w LCD równa się wielkości LCD z nazwy. Dlatego
> wcale często zdarza się, że 15' LCD ma większy obra roboczy od 17' CRT

E, zwykle 17" CRT ma widzialny obraz ok. 16" lub coś koło tego.
Chyba nie ma siedemnastek CRT mniejszych od 15" LCD.
Przy większych monitorach są inne proporcje ekranu, wobec
czego nawet przy tej samej przekątnej widzialnej LCD będzie
trochę większy od CRT, ale nie chce mi się liczyć, jak to jest...

> Poza smużeniem (naprawdę minimalne, widać tylko przy pracy na tekstach)
tak,
> niektóre sterowniki głupieją przy LCD bo one nie mają parametru
odświeżanie.
> Podawany jest tylko na potrzeby karty graficznej.

Zaraz. Sygnał dostarczany z karty graficznej tak czy siak jest dostarczany
z jakąś częstotliwością. A to, że elektronika monitora przerabia to sobie
w ten sposób, że monitor świeci światłem ciągłym to inna bajka
i karta graficzna (a tym bardziej sterowniki) nie musi o tym
wiedzieć.

Pozdrawiam,
Artur