Re: przyjemny problem - monitory

Autor: Przemek Piórkowski (merry_meriadok_at_WYWALgazeta.pl)
Data: Tue 16 Sep 2003 - 00:05:12 MET DST

Użytkownik "Gul Fiber" <patchus_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> miałem na oku Sony E530 21" moze iiyyama MVPro 514 22" (niby parametry
> lepsze ale jakoś wieksze zaufanie mam do Sony - poza tym przekatna
> widzialna w obu to 20")

Iiyama robi monitory dla profesjonalistów (architekci, CAD, DTP). Sony -
nie. Wyciągnij wnioski sam. :)

> ale ostatnio czytam że mniejsze lcd mają większy obraz niz crt

Prawda, przekątna widzialna w LCD równa się wielkości LCD z nazwy. Dlatego
wcale często zdarza się, że 15' LCD ma większy obra roboczy od 17' CRT

i niby same zalety

Poza smużeniem (naprawdę minimalne, widać tylko przy pracy na tekstach) tak,
niektóre sterowniki głupieją przy LCD bo one nie mają parametru odświeżanie.
Podawany jest tylko na potrzeby karty graficznej.

> oczy mnie nie bolą przy crt, troche boje sie tego smużenia w lcd ale
> chetnie dowiem sie czegoś konkretnego

nie ma się czego bać. Mam LCD w dość starym laptopie Della - parametry tej
14-tki to:
Response time (typical): 50 ms
Viewing angles:
 Horizontal +- 40°
 Vertical +20°/-30°
Dot pitch: 0.28 mm

i pracuje się naprawdę świetnie.

Jedna uwaga - kontrast w LCD i ostrość mogą się początkowo wydawać tak duże,
że powodują dość szybkie zmęczenie oczu. Mija to po kilku dniach pracy.
Poza tym czcionki mogą wydawać się kanciaste - nie zapomnij włączyć w XP
ClearType.

Badanie organoleptyczne LCD przeprowadzaj jednak przy włączonym wygładzaniu
czcionek i przy wyłączonym całkowicie. W obu trybach obraz musi być
porządny. Zdarza się czasem, że po włączeniu ClearType obraz robi się
nieznośnie zamglony.
Fajnie jest także użyć narzędzia Lupa (uruchom/magnify).

Pozdrawiam

--
Przemek Piórkowski  Boże, pomóż mi być takim człowiekiem,
GG: 3087827         za jakiego bierze mnie mój pies