Re: pamięć cashe w procku - do czego potrzebna ?

Autor: Przemek Piórkowski (merry_meriadok_at_WYWALgazeta.pl)
Data: Tue 16 Sep 2003 - 00:30:53 MET DST

Użytkownik "peligroso" <peligroso_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
> Witam !
> Od dłuższego czasu próbuję się dowiedzieć co daje zwiększona
> pamięć cashe, a do czego zupełnie nie jest potrzebna ?
> Wszędzie wszyscy piszą , że raz jest to widoczne a raz nie, tylko nigdzie
> nie mogę się dowiedzieć kiedy różnica jest do zauważnia)
>
> W jakich zastosowaniach będzie widoczna różnica między
> athlonem z 512 kb cashu a np 256 , przy tych samym taktowaniach ?
> (powiedzmy np barton 2500 puszczony na 2,2 ghz VS najnowszy duron 1600
> mhz podkręcony do 2200 ???, )
> Różnica w cenie wysoka , i nie wiem czy nie lepiej zainwestować w lepsze
> [...]

lelec ma rację.
Ale nie samym cache procek żyje. Jeśli nie oczekujesz od kompa rzeźnickiej
wydajności godnej serwera to sobie odpuść. Barton to naprawdę szybki
procesor.

Znalazłem na temat cache w Pentium artykuł na stronie Intela ale ponieważ
nie mogę teraz odnaleźć tego linka posyłam cały pdf. Niewielki.

Pozdrawiam

--
Przemek Piórkowski  Boże, pomóż mi być takim człowiekiem,
GG: 3087827         za jakiego bierze mnie mój pies