pamięć cashe w procku - do czego potrzebna ?

Autor: peligroso (peligroso_at_poczta.fm)
Data: Mon 15 Sep 2003 - 21:11:10 MET DST

Witam !
Od dłuższego czasu próbuję się dowiedzieć co daje zwiększona
pamięć cashe, a do czego zupełnie nie jest potrzebna ?
Wszędzie wszyscy piszą , że raz jest to widoczne a raz nie, tylko nigdzie
nie mogę się dowiedzieć kiedy różnica jest do zauważnia)

W jakich zastosowaniach będzie widoczna różnica między
athlonem z 512 kb cashu a np 256 , przy tych samym taktowaniach ?
(powiedzmy np barton 2500 puszczony na 2,2 ghz VS najnowszy duron 1600 mhz
podkręcony do 2200 ???, )
Różnica w cenie wysoka , i nie wiem czy nie lepiej zainwestować w lepsze
pamięci tych 200 zł. (Płyta jaką posiadam to abit nf7)
pozdrawiam Jakub