Re: pamięć cashe w procku - do czego potrzebna ?

Autor: lelec_at_poczta.onet.pl
Data: Mon 15 Sep 2003 - 21:21:25 MET DST

Użytkownik "peligroso" <peligroso_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
> Witam !
> Od dłuższego czasu próbuję się dowiedzieć co daje zwiększona
> pamięć cashe, a do czego zupełnie nie jest potrzebna ?
> Wszędzie wszyscy piszą , że raz jest to widoczne a raz nie, tylko nigdzie
> nie mogę się dowiedzieć kiedy różnica jest do zauważnia)

Wyłącz cache w biosie, to zobaczysz! masakra! komp na maszynę do pisania się
nie nadaje...

> W jakich zastosowaniach będzie widoczna różnica między
> athlonem z 512 kb cashu a np 256 , przy tych samym taktowaniach ?
> (powiedzmy np barton 2500 puszczony na 2,2 ghz VS najnowszy duron 1600
mhz
> podkręcony do 2200 ???, )
> Różnica w cenie wysoka , i nie wiem czy nie lepiej zainwestować w lepsze
> pamięci tych 200 zł. (Płyta jaką posiadam to abit nf7)
> pozdrawiam Jakub

Im więcje cache, tym lepiej, oczywiście.
Jeśli twój komp musi przemielić duże ilości danych, wykonywać miliony
obliczeń macierzowych na sekundę... to cache jest bardzo przydatne... w
grach 3D czy serwerach dużych baz danych jest BARDZO WAŻNE...

teoretycznie - bez testów - ciężko podać różnicę w wydajności procesorów o
różnych architekturach
trzaby przelecieć je jakim programkiem...

pzdr
lelec