Re: Temperatura procesora PIII 667 Copermine

Autor: Piotrek Garczyński (piter_mg_at_wp.pl)
Data: Mon 15 Sep 2003 - 13:18:30 MET DST

"TNW" <tnw_at_interia.pl> wrote in message
> Witam

> Oczywiscie jest i to sprawny, kreci sie na ~4500.

:-) taki niewinny zarcik to byl tylko.

Twojego

> Którą temperature z biosa masz na myśli ? U mnie w biosie sa następujące
> odczyty
> System1 Temperature : ~40C
> CPU Temperature: ~ 60C

System1 to chipset (22-30 st.)
CPU to procek (30-40 st.)

jest jeszcze u mnie cos takiego jak System2, ale nie wiem skad on mierzy
temp.
Zazwyczaj jest taki jak System1.

Poza tym plyty glowne klamia - pamietaj o tym - ja tez nie moge byc na
100% pewien, ze u mnie te jego 40 st. to nie jest np. 28 albo 58 :-)

> A gdzie ta dioda termiczna się znajduje? Jak można ją zweryfikować ( czy
> jest jakis inny sposób oprócz sprawdzenia z innym, podobnym kompem) ? Czy
> jest element wymienialny?

Najlepiej chyba jakbys procka dal na inna plyte (z tym samym radiatorem i
wentylem). No i jesli tam bedzie taki sam odczyt temperatury (badz
zblizony),
no to masz jasnosc, ze cos jest nie halo z chlodzeniem.

Jesli natomiast beda wskazania OK, to znaczy ze to Twoja plyta glowna
klamie.

Dioda jest zazwyczaj w okolicach gniazda procesora - nie wiem gdzie jest na
SA-6. U mnie na BE-6II jest podlaczana do plyty kabelkiem (ale ja mam
Slot-1).

Ale 80 stopni to duzo! Jesli radiator jest "chlodny" to ja stawiam na to, ze
Twoja
plyta klamie.

Np. znajomy na Abit BE6-II (takim jak moj) mial problem - procek mial
normalnie 38 stopni - jak w Windows zaczynal pracowac dysk - 60 stopni.
Dysk przestawal pracowac - znow 38. I to zmiany w ciagu 2 sekund (czyli
cykl odczytu). Praw fizyki sie nie oszuka i nie jest mozliwe takie
schlodzenie
i nagrzanie w tak krotkim okresie. W przypadku kumpla prawdopodobnie
dioda jest zaklocana przez cos. Moze i cos podobnego jest u Ciebie. Tzn.
nie mowie, ze to akurat przy pracy dysku...

pozdr, Piotrek Garczynski
piter_mg_at_wp.pl