Re: HDD locked

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Sun 14 Sep 2003 - 22:40:34 MET DST

Andrzej Abraszewski wrote:

> Bardzo dziekuje za podpowiedz. Jak wiesz (bo przed chwila o tym
> samym napisalem) chodzi mi cos takiego po glowie ale wole sie
> upewnic czy nie ubije w ten sposob elektroniki twardziela.
> Wyglada na to ze nie :)

Gwarancji ci nikt nie da. Ja się w hotswap jedynie raz próbowałem bawić
(odpiąłem CD i wpiąłem hdd; normalnie nie miewam takich potrzeb) i nic
się nie zjarało. Co prawda nie osiągnąłem tego, co chciałem, bo coś
pochrzaniłem z wołaniem hdparma i mi Linuks zawisł na próbie dobicia się
do urządzenia, którego już nie było, więc i tak trzeba było sprzęt
zresetować :-)

Na wszelki wypadek lepiej dysk podłączać jako samotny, na drugim kanale.
Nie kojarzę teraz tylko jaka jest optymalna kolejność wkładania kabli -
być może zasilanie przed włączeniem maszyny, a IDE wtedy, kiedy trzeba?

--
Pozdrówka,
        Artur