Re: HDD locked

Autor: Andrzej Abraszewski (abra_at_clan.pl)
Data: Sun 14 Sep 2003 - 21:53:35 MET DST

Artur :

> Jak ci się skończą pomysły to możesz popróbować wystartować kompa z
> odłączonym zahaślonym dyskiem, a włączyć go już po starcie systemu (po
> bootloaderze) i pozwolić go wykryć OS-owi (Linux, Windows - powinny
> zobaczyć dysk, przynajmniej jako urządzenie) i sprawdzić czy coś
> ciekawego się uda uzyskać. Co prawda IDE nie było projektowane do
> hotswapu i formalnie chyba jest jakieś ryzyko uszkodzenia, ale ludzie to
> robią i np. linuksiany hdparm ma stosowne po temu opcje :-)

Bardzo dziekuje za podpowiedz. Jak wiesz (bo przed chwila o tym
samym napisalem) chodzi mi cos takiego po glowie ale wole sie
upewnic czy nie ubije w ten sposob elektroniki twardziela.
Wyglada na to ze nie :)

Poczekam jeszcze chwile moze ktos ma w tej materii jakies
doswiadczenie. Dozgonne dzieki z mojej strony muuuurowane :)

A.A.