Re: samsung 755 DFX 17 vs 753s 17

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.pl)
Data: Fri 12 Sep 2003 - 09:46:57 MET DST

On Fri, 12 Sep 2003 08:26:45 +0200, Shaman wrote:

[...]
> ok - to wiedziałem - kiedyś jak szukałem monitora dla siebie to widziałem
> gdzies sposoby obliczania max. odświeżania na podstawie pasma - ale nie
> przyszłoby mi do głowy że producent ograniczy odświeżanie do 85Hz pomimo
> tego że pasmo pozwalałoby pracować monitorowi np ze 100Hz odświeżaniem -
> jaki to ma sens żeby ograniczać? Może samo pasmo to nie wszystko? Może w
> większym odświeżaniem obraz robiłby się nieostry?

Trochę inaczej. Wartość odświeżania można wyliczyć z maksymalnego
odchylania poziomego i rozdzielczości (konkretniej : ilości linii
obrazu).
max Vfreq = max Hfreq/ilość linii, minus kilka procent.

Pasmo, to parametr zupełnie niezależny, i - upraszczajac - opisuje
szybkość, z jaką monitor może zapalać i gasić pojedyncze pixele. Jeśli
pasmo jest zbyt wąskie, to w określonych warunkach pracy monitor nie
wyrabia z zapalaniem i gaszeniem (a także zmianą koloru) pojedyńczych
pikseli. I zamiast np. sekwencji: zielony, czerwony, zielony - wszystko
się zlewa i masz sraczkowaty. Jedyna rada, to zmniejszyć ilość pikseli
przez redukcję rozdzielczości lub odświeżania. To właśnie pasmo
odpowiada za ostrość.

Pasmo Twojego Szajsunga, to 185 MHz, i jest to wartość przyzwoita. Dobre
17 mają ponad 200 MHz, choćby 757 (AFAIR ok 245 MHz).
Natomiast 753 to 110 MHz - żenada :/

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak                 sprocket_at_sys.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!