Re: samsung 755 DFX 17 vs 753s 17

Autor: Shaman (mynews_at_space.pl.usunto)
Data: Fri 12 Sep 2003 - 08:26:45 MET DST

> Brawo... Właśnie podałeś najlepszą marketingową cyferkę
> To plamka 0.20x0.25 - Szajsung "marketingowo" podaje tylko mniejszy
[...]
> Od kiedy odświeżanie jest parametrem monitora ?????
> To cyferka dla frajerów, którzy nie mając pojęcia co jest ważne, patrzą

no i wyszedłem na frajera - ale przyznać trzeba że należało mi się :)

> tylko na to, co rozumieją: "odświeżanie". A ważne są tylko dwa parametry
> _elektroniczne_: pasmo i max odchylanie poziome. _Wszystkie_ pozostałe
> zależą tylko od nich. Odświeżanie jest - tak jak kontrast, jasność,
> rozdzielczość - parametrem _pracy_ monitora, który można regulować w
> ramach ograniczeń nałożonych przez parametry techniczne (których
> regulować _nie można_), takie jak np.: plamka, hFreq, pasmo wizyjne...

ok - to wiedziałem - kiedyś jak szukałem monitora dla siebie to widziałem
gdzies sposoby obliczania max. odświeżania na podstawie pasma - ale nie
przyszłoby mi do głowy że producent ograniczy odświeżanie do 85Hz pomimo
tego że pasmo pozwalałoby pracować monitorowi np ze 100Hz odświeżaniem -
jaki to ma sens żeby ograniczać? Może samo pasmo to nie wszystko? Może w
większym odświeżaniem obraz robiłby się nieostry?

PZDR
Shaman