Re: Jak odzyzka? informacje ze spalonego dysku

Autor: Lukasz Goralczyk (liku_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 12 Sep 2003 - 00:55:00 MET DST

Romek <pir2_at_o2.pl> wrote:
> Jaki? miesi?c temu spali? mi si? dysk twardy 20 GB SEAGATE. Mam tam wszytkie
> moje programy i nie chcia?bym ich straci? a nigdy kopi zapasowych nie robi
> ?em bo nie mam nagrywarki.

Jesli masz tam tylko programy to nie ma co ich zalowac. Gorzej jak byly
cenne dane nad ktorymi pracowales latami.

> Prosi?bym o jakie? wskaz?wki jak moge odzyska? moje dane.

Ktos podawal sposob ze schladzaniem (w zamrazarce/lodowce) dysku. Wpierw
trzeba go wsadzic do torebki antystatycznej i dokladnie zamknac
(hermetycznie). Jesli masz powaznie uszkodzony dysk (zatarty silnik,
popalone elementy ze az czarno) to nawet nie proboj.

> Gdzie moge poczyta? o tym w necie?

Na obecna chwile nie znam odpowiedzi.

> Czy jest wog?le mo?liwe zrobienie tego samemu w domku, czy musze odda? dysk
> do specjalistycznej firmy zajmuj?cej si? tym, i ile to kosztuje?

W domu raczej odpada, pamietam ktos wspominal tutaj o firmie ktora robi to
za 150 zlotych... zaraz zaraz... http://www.arc.soft.com.pl/ , ale sprawdz
wpierw co i jak zanim sie zdecydujesz.

> No i jeszcze jedno pytanie gdzie moge dosta? taki gwiazdkowy ?rubokr?t?

Takie srubokrety bywaja w tanich zestawach roznych srubokretow - mozna je
kupic w supermarketach, na gieldach, w niektorych sklepach z
elektronika/narzedziami. Jak chesz lepszej jakosci to na gieldzie
elektronicznej mozna kupic cos lepszego, podejzewam ze dobrze wyposazony
sklep z narzedziami tez powinien miec.

Tak BTW, popatrzcie na to: http://www.dane.net.pl/ - odzysuja dane z
uszkodzonych systemow plikow... toz to przeciez sa darmowe programy od tego
i mozna sobie to zrobic w domu, ale pewnie maja jakis zbyt skoro jest
strona...

--
Lukasz
http://student.uci.agh.edu.pl/~liku