Re: tuner tv

Autor: macminer (macminer.out_at_polbox.com)
Data: Wed 10 Sep 2003 - 21:39:16 MET DST

allerune wrote:

> chcesz powiedziec ze obraz przy dobrym sygnale powinien byc idealny (tzn.
> taki sam jak w telewizorze) ???
> szczerze mowiac to w kablowce mam bardzo silny sygnal wiec troche watpie ze
> to akurat tego wina, a co do kabla i wzmacniaczy to pracowalem w firmie
> handlujacej tym przez dwa lata wiec troszku sie znam :-]

Ja w kablówce mam też silny sygnał (w każdym razie ani TV, ani VCR nie
protestują), a jednak wzmacniacz okazał się niezbędny do tunera.

> jeszcze jeden problem... dlaczego ogladajac tv mam normalny sygnal a przy
> nagrywaniu (probowalem roznych ustawien) tylko szum lub w zaleznosci od
> ustawien cisza...

Z jakiego systemu korzystasz? Ja w Win98SE zasadniczo nie mam problemów
z nagrywaniem; w WinXP - owszem. Może być np. błędnie zainstalowany
encoder; może potrzebny jest update softu/sterowników - nie wiem. Chyba
że chodzi ci o szum w sensie, że jest obraz, a nie ma dźwięku - co jest
dość pospolitym problemem. W takim przypadku należy ustawić odpowiednio
ustawienia nagrywania w Windowsie (czyli zapewne line-in, jeśli tak masz
wprowadzony kabelek z audio-out tunera) i ewentualnie w programie do
capture, o ile masz tam wybór źródła. Z niewiadomych mi względów
Avermedia co chwila to zmienia - w jednych wersjach ich softu jest wybór
źródła nagrywania, w innych korzysta z domyślnych ustawień Windows.

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com
|___==|    / / {### aka Maciej Gornicki