Re: tuner tv

Autor: Marco (notrue_at_interia.pl)
Data: Wed 10 Sep 2003 - 02:11:20 MET DST

Użytkownik "allerune" <allerune_at_NOSPAMtlen.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "allerune" <allerune_at_NOSPAMtlen.pl> napisał w wiadomości

> 1000,
> >

> kurcze... czy naprawde na calym necie nie ma prosto wytlumaczone co
gdzie i
> jak z tymi kartami... chodze po googlach i otwieraja mi sie same
smieci

> jak to jest z rozdzielczoscia w kartach tv? z tego co wiem telewizja
ma
> jakies 750x500,

Telewizja ma znacznie mniej, to co podajesz to prawie DVD.
Dobra, zlitowałem się i naskrobię trochę. Mam jedną z popularniejszych
kart, tzn. PixelView Play TV Pro i jestem zadowolony z jakości którą ta
karta daje. Nie wiem jak to jest z nowszą generacją tych kart czyli tych
z symbolem HD. Widziałem tez obraz z kart innych firm (np. Aver) i
szczerze powiem, że nie widzę różnicy w jakości. Ma to też swoje
poparcie, bo do czasu gdy nie było tych kart HD to wszystkie tunery TV
były oparte na jednym z dwóch chipsetów, a najczęściej był to jeden
chipset, chyba Philipsa. Skoro był praktycznie 1 chipset to te karty
różniły się głównie bajerami (pilot, radio, stereo (chociaż ciężko
stereo nazwać bajerem :-) )). Powtarzam, że nie wiem za bardzo jak jest
teraz, czyli po pojawieniu się HD (podobno jakość się poprawiła w tych
kartach). Główną moją bolączką, a także innych userów posiadających inne
tunery są sterowniki i aplikacje do obsługi tunera. Tu różnice są spore.
Ja osobiście mam spory problem z dobraniem odpowiednich sterów - w
jednych nie działa dobrze telegazeta, w innych automatyczne wyszukiwanie
stacji źle działa - no po prostu z tym jest kiepsko. Aplikacja dołączona
do kart z rodziny PixelView jest IMHO jeszcze gorsza. Ale tego typu
aplikacji na szczęście jest już sporo więc można sobie użyć zamiennika.
A teraz w sprawie nagrywania. Jakość zarejestrowanego materiału nie jest
zbyt dobra i nie spodziewaj się, że będzie wyglądał jak filmy DivX.
Jeśli chodzi o Twój komputer to wystarczy żeby nagrywać programy, ale
przydałby się szybszy.