Re: Warto to?

Autor: Sniper (sniper10000_at_f2virt.onet.pl)
Data: Mon 08 Sep 2003 - 12:03:48 MET DST

Użytkownik "perszing" napisał:

> Mi brakuje kultury, a Tobie rozumu. ooo ;-)

No patrz! Chylę czoło przed wyższością intelektualną.

> I bardzo dobrze, bo za stekiem bzdur to nic
> madrego nie napisales.

W twoich postach też nic takiego nie zauważyłem. Ale spokojnie przeczytam
jeszcze raz - może faktycznie coś ci się wyrwało ciekawego.

> Jak ci przyjdzie ochota na chwile refleksji zastanow
> sie, dlaczego ceny kart na tym samym chipsecie sie
> roznia nawet kilkakrotnie!!!

Specem od marketingu to widać nie jesteś. Ale podpowiem ci: największa część
ceny to koszt tzw. "marki", czyli etykiety z logo producenta, na którą firma
pracowała przez wiele lata, a klient końcowy musi za nią zapłacić. Kolejna
część to marża wszystkich pośredników, ceł i podatków mających wpływ na
wzrost "wartości" produktu (przykładowo o wiele taniej jest sprowadzić
produkt z Tajwanu, niż z Kanady). A ponieważ wszyscy producenci tworzą swoje
karty w oparciu o wzorcowe płytki referencyjne i ich produkty tylko
nieznacznie różnią się między sobą, to różnica w cenie zastosowanych
komponentów odnosi się niemalże tylko do zastosowanych laminatów, gniazd,
radiatorów i wentylatorów. Koszt pozostałych części elektronicznych przy
masowej produkcji jest niemalże pomijalny.

P.S.
Miałem skończyć, ale widzę, że lubisz podyskutować...

--
Pozdrawiam,
Sniper