Czesc!kupiłem notebooka i mam problem z baterią.....

Autor: crazyrid_at_poczta.onet.pl
Data: Sun 07 Sep 2003 - 12:07:15 MET DST

...której notebook po prostu nie widzi.
Zaczęło się tak:Kupiłem network-a od pierwszego właściciela który miał go
przez 3 lata, jest to pentium 3 600mhz 6,1 gb dysk, 14 cali tft.Wszystko
funkcjonowało bez zarzutu.rozładowałem baterię do końca (podczas pracy),
podłączyłem zasilacz , naładowałem baterię do końca.Następnego dnia
pracowałem dalej , rozładowałem baterię w ten sposób że komputer zaczął
"pipać" , że bateria jest słaba, ale tym razem zwyczajem obchodzenia się z
komórką (która też ma LI-ION baterię i po całkowitym rozładowaniu ładuję ją
z powrotem,działa bez zarzutu ) zostawiłem komputer włączony aż sam zgasł.
Przed awarią, uruchomiłem 1 raz dystrybucję Linuxa z bootowalnej płyty ,
obejrzałem kawałek filmu, komunikaty o końcu baterii pojawiały się
normalnie, wyłączyłem kompa,za pomocą komendy "wyłącz" ale został w stanie
uśpienia.Przytrzymałem więc klawisz wyłączenia zasilania (jak w ATX-ie
stacjonarnym )
, diody zgasły.Uruchomiłem Win98 , i pracowałem dalej aż sam zgasł (Wyłączył
się )

Póżniej chciałem go włączyć żeby sprawdzić stan baterii, ale nie dał rady
wejść do windows 98 zgasł ponownie.Więc podłączyłem zasilacz, uruchomił się
już normalnie , pracowałem dalej.Ale diody sygnalizujace ładowanie nie
świeciły się natomiast sprawdzenie zarządzania energią
w windzie dało rezultat "bateria niebecna" .Pracowałem dalej , kilka godzin,
myślałem że to błąd windy, ale po odłączeniu zasilacza podczas pracy (po
upływie ok 4 godzin od momentu podłączenia ładowarki za 1-szym razem , czyli
bateria powinna już była zostać naładowana), komputer zgasł w ciągu 5
sekund.Próba włączenia go powtórnie nie dała efektu, pokazało się tylko
kilka zwyczajnych komunkatów BIOS-u i
znów zgasł całkiem.
Diody sygnalizujące pracę na baterii nie świecą się w ogóle po podłączeniu
zasilania zewnętrznego A powinny się świecić.
Tak samo dioda informująca o ładowaniu baterii nie zapala się w ogóle po
podłaczeniu zasilacza a powinna .(Wszystko wyczytałem z oryginalnej
instrukcji obsługi)
Bateria jest LI-ION model "3001 s" 4500mAh , 11.1 V.
W tej chwili nie da się pracować inaczej niż na zasilaniu zewnętrznym ,
czyli na zasilaczu.
Co może być przyczyną ?Aha zapomniałem dodać że właściciel pracował głównie
na zasilaczu.
Dzięki za info, co można zrobić?
Skąd można załatwić taką baterię ?Jest z notebooka "network " model
NBI-600DC PRemium ( ta marka należy do firmy Gericom ) , ile to kosztuje ?
Albo może wchodzi w grę regeneracja ? JEśli regeneracja , to jaką firmę mi
radzicie ?
(P)odpowiedzi proszę na priva, bo korzystam tylko z modemu, niestety .
 pozdrawiam , crazyrid_at_poczta.onet.pl