Re: Warto to?

Autor: perszing (mkalien_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Sat 06 Sep 2003 - 02:03:18 MET DST

KriSSo wrote:

> Nazbyt śmiało krytykujesz czyjeś wypowiedzi. Skoro masz inne zdanie,
> to ok. Ale trochę szacunku wypadałoby okazać.

Ok, rozumiem. Wiem troche to brzydko wyglada, no ale nie chce nikogo
specjalnie obrazac :). Ale gdy ktos pisze bzdury to musze troszke ostrzej
pomarudzic. Bez urazy.

> W kwestii monitorów można się zgodzić.

Ciesze sie.

> Żadnej analogii tutaj być nie powinno. Nie ma sensu porównywać zwykłej
> dźwiękówki a live'em. Jak porównywać, to na podobnych kościach, a nie
> zupełnie różnych.

A czemu nie ma sensu? Roznica miedzy Livem a inna dzwiekowa jest przede
wszystkim w jakosci elementow uzytych do budowy karty. Tansze karty maja
gorsze elementy i szumia, inzynierowie martwia sie tylko o to zeby te karty
dzialaly. Natomiast Live jest drozszy bo nacisk polozony jest przede
wszystkim na jakosc! Czyli, zeby wszystko dobrze dzialalo elementy musza
miec scisle dobrane parametry.

> Jeśli porównujemy karty, to też na tych samych procesorach. Na Twoim
> przykładzie, to można by sobie porównać np R9800 PRO z GF II GTS i
> podniecać sie różnicą jakości obrazu np w dużych rozdzielczościach.

Sugerujesz, ze R9800 bije na glowe w jakosci obrazu GFII GTS ? Pewnie i bije
GF'y wiekszosci producentow, ale od tej reguly sa wyjatki, bo np. GF2 od
ELSY z pewnoscia moze konkurowac z tym R9800, ba nie zdziwilbym sie, jesli
pokonalby tego Radeona. ELSA to firma na rynek dla profesjonalistow i
stosowane przez ta firme komponety sa jedynymi z najlepszych i najdrozszych.
Poza tym sa Radeony i Radeony. Popatrz na grupe, na ilosc postow typu:
kupuj Herkulesa bo ma lepszy obraz niz inne karty , kupuj HIS'a lub
Gainwarda bo tez sa ok, Hercules daje lepszy obraz od GF4 MSI.... Jesli
roznice bylby tak marginalne jak twierdzicie, to tego typu postow nie ma
prawa byc, a jednak sa. Czy ci wszyscy ludzie nie wiedza co pisza? Watpie.
Nie chce mi sie tutaj cytowac, jesli nie wierzycie, popatrzcie dokladniej w
archiwum.

> Akurat w kartach na podobnych układach kolosalnych różnic, o których
> piszesz nie widać. Pewnie, że jakieś tam różnice są, ale one są
> niewielkie, albo w ogóle znikome. Często róznice wynikają z
> wyposażenia np w lepsze pamięci (można lepiej kręcić), gry i
> programy, a potem wychodzi na to, że podobne karty w zasadzie od
> siebie nie odbiegają jakością obrazu, a jedynie ceną.

Co ma piernik do wiatraka. To, ze pamiec pracuje ze 100 MHz nie ma zadnego
wplywu na jakosc obrazu!!!!! Powtarzam jeszcze raz, ze wplyw na jakosc na
wyjsciu analogowym karty graficznej ma przede wszystkim jakosc uzytych
elementow, z ktorych zrobione sa filtry. Oczywiscie Ramdac w procesorze
karty tez ma wplyw, ale i tak jak to widac z doswiadczenia, wplyw filtrow
jest bardziej znaczacy. Elementy do budowy filtrow moga byc gorszej jakosci,
wtedy sa tansze, moga byc tez lepszej jakosci i wtedy sa drozsze. Jakbys sie
uczyl elektroniki to wiedzialbys ze przykladowo z 1000 wyprodukowanych
ukladow (opornikow, rezystorow, obojetnie) tylko kilka spelnia najsurowsze
normy, a reszta ma mniejsze czy wieksze odstepstwa od tych norm. Te kilka
najlepszych idzie do najdrozszych kart. Natomiast reszte gorszych elementow
sie nie wyrzuca, tylko wykorzystuje w produkcji tanich kart. Im element
bardziej odbiega od normy tym jest tanszy. Stad masz roznice w jakosci
obrazu. Roznice ktora zawsze bedzie przy wyjsciach analogowych, bo jakos nie
chce mi sie wierzyc w utopie, w ktorej nawet najtansi producenci wkaldaja do
swoich kart wlasnie te najlepsze podzespoly. Prosciej juz nie potrafie.

> Który post jest dla Ciebie bzdurą ?

Wszystkie powyzsze, w ktorych zawarte jest stwierdzenie, ze obecnie dostepne
na rynku modele kart graficznych nie roznia sie bardzo w jakosci
generowanego obrazu, ba i ze nie ma roznicy w jakosci obrazu na 17" monitore
w rozdzielczosci 1024x768.

Oczywiscie jesli ktos ma kiepski monitor to i porzadna karta mu nie pomoze.

--
p.
Solec-Zdroj (zdjecia itp.) ZAPRASZAM=> http://republika.pl/soleczdroj